הטרנדים בהדפסה 2024

ירון פרץ, מנהל התחום העסקי בחברת Epson ישראל, חולק תובנות ותחזיות שכדאי שתדעו על תחום ההדפסה בשנה הקרובה

 
ירון פרץ, מנהל התחום העסקי בחברת Epson ישראל, חולק תובנות ותחזיות שכדאי שתדעו על תחום ההדפסה בשנה הקרובה.
 
 
ככל שאנחנו מתקרבים לשנת 2024, תעשיית ההדפסה עומדת בקצהו של עידן טרנספורמטיבי. התקדמות טכנולוגית, שיקולים סביבתיים ודרישות הצרכנים המתפתחות מעצבים מחדש את נוף הדפוס וההדפסה. במבט לעתיד התחום, הנה שבעה טרנדים שמעבר לניסיון לחזות מגמות שוק, הם מנסים להתמודד עם השאלה כיצד חברות דוגמת Epson יכולות להמשיך ולקדם את השוק ליצירת מערכת הדפסה חדשנית, בת קיימא ויעילה יותר.
 
1.   הקיימות תופסת את מרכז הבמה
 
מגמת הקיימות בתעשיית ההדפסה העולמית תופסת תאוצה, עם דחיפה משמעותית לעבר שיטות וטכנולוגיות חדשניות הלוקחות בחשבון את הבעיה, כמו אימוץ עקרונות הכלכלה המעגלית, עם צמצום פסולת ושימוש חוזר בחומרים. חברות בתחום ההדפסה מאמצות יותר ויותר חומרים ותהליכים ברי קיימא, כמו שימוש בנייר ממוחזר ובדיו ידידותי יותר לסביבה. למעשה, בסקר של Quocirca נמצא ש-70% מהארגונים שנסקרו אומרים שחשוב שספק הדפוס שלהם יספק מגוון מוצרים ושירותים ברי קיימא ו-69% אומרים שחשוב שספקי הדפוס מראים שהם מפחיתים את ההשפעה הסביבתית שלהם. מדפסות כמו ה-EcoTank של Epson, למשל, מפחיתות באופן משמעותי את הבזבוז בו לקו המדפסות של הדורות הקודמים שצויידו במחסניות בזבזניות (במקרה של מדפסות הזרקת דיו) או בטונרים מזהמי סביבה (במקרה של מדפסות הלייזר). בנוסף, יש מגמה גוברת של ציוד הדפסה חסכוני באנרגיה ונוהל שרשרת אספקה בר-קיימא במגוון תעשיות. השינוי הזה הוא לא רק אחראי יותר כלפי הסביבה - אלא גם מהדהד עם בסיס הצרכנים המודעים לסביבה, ויוצר יתרון תחרותי לחברות שמתעדפות יוזמות ירוקות.
 
2. עליית ההתאמה האישית
 
התאמה אישית בהדפסה משנה את האופן שבו צרכנים מתקשרים עם מוצרים. עלייתה של טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית הפכה את ההדפסה המותאמת אישית לנגישה וחסכונית יותר. מעבר למוצרי צריכה, גם מגזרי ההוצאה לאור והפרסום ממנפים מגמה זו לשיווק ממוקד ופרסומים ייחודיים. המעבר הזה לעבר התאמה אישית הוא לא רק אופנה חולפת; זוהי תגובה לדרישה הגוברת לחוויות אינדיבידואליות בעולם דיגיטלי, ומציעה הזדמנויות חדשות לפתרונות הדפסה יצירתיים. למשל, צלמים יכולים היום להתאים את התוצר הסופי שלהם ברמת פירוט חסרת תקדים, עם סוגי נייר בגימורים שונים (כמו luster, linen ו-pebble) והדפסה על גבי חומרים ייחודיים כמו מתכת, עץ או זכוכית.
 
3. שילוב של בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML)
 
AI ו-ML מחוללות מהפכה בתחום ההדפסה על ידי שיפור היעילות והאיכות. לפי הסקר של Quocirca, למשל, 56% מהארגונים שנסקרו מתכננים להגדיל את ההשקעה בטכנולוגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה בשנה הבאה. טכנולוגיות אלו מאפשרות התאמת צבעים טובה יותר, בקרת איכות הדפסה ואופטימיזציה של שימוש בדיו. מעבר לשיפורים התפעוליים, הטכנולוגיות הללו מאפשרות גם תחזוקה המשתמשת בחיזוי מראש, ומפחיתות את זמני ההשבתה ועלויות התחזוקה. השילוב של AI ו-ML אינו רק שיפור תהליכים קיימים; מדובר בדמיון מחדש של מה שאפשר בהדפסה, מסיוע בעיצוב חכם ועד בקרת איכות אוטומטית.
 
4. הרחבת ההדפסה בתלת מימד
 
ההדפסה בתלת מימד מתפתחת במהירות, ועוברת מיצירת אב טיפוס לייצור בקנה מידה מלא בתעשיות שונות. השימוש בהדפסת תלת מימד עבור יישומים שונים - תותבות ושתלים ועד חידושים בתחום הרכב והחלל - מציעה הזדמנויות התאמה אישית וחדשנות חסרות תקדים. הרבגוניות של הדפסת תלת מימד היא החוזק הגדול ביותר שלה, המאפשרת יצירת גיאומטריות מורכבות שבעבר היה בלתי אפשרי או יקר מדי להפיק.
 
5. הדיגיטליזציה של המדיה המודפסת
 
השילוב של טכנולוגיות דיגיטליות עם מדיה מודפסת יוצר תוכן אינטראקטיבי יותר - וכך גם מעניין יותר, משימוש בקודי QR בפרסום מודפס ועד שילוב מציאות רבודה (AR) בדפוס צוברת פופולריות, מה שמגביר בתמורה את היעילות של קמפיינים בתחום הפרסום. מגמה זו אינה עוסקת רק בטכנולוגיה; מדובר ביצירת גשר בין העולם הפיזי והדיגיטלי, להציע לצרכנים חוויה חלקה ואינטראקטיבית. בעלי אתרים ומפרסמים משתמשים יותר ויותר בטכנולוגיות אלו כדי ליצור תוכן מותאם אישית ומרתק יותר, ולגרום לשיעורי מעורבות וזיכרון גבוהים יותר.
 
6. צמיחה בהדפסת אריזות ותוויות
 
הצמיחה במסחר האלקטרוני משפיעה באופן משמעותי על תעשיית האריזות והדפסת התוויות, המונעת על ידי מסחר אלקטרוני ושינוי העדפות הצרכנים. טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית מאפשרות פתרונות אריזה מגוונים ומהירים יותר. מגמה זו רואה גם עלייה בשימוש בתוויות ובאריזה חכמות המשפרות את אינטראקציית המשתמש ומעקב אחר מוצרים. אריזה בת קיימא היא היבט מרכזי נוסף, כאשר חברות בוחרות יותר ויותר בחומרים ועיצובים ידידותיים לסביבה. תעשיית האריזות לא רק מגיבה לתנופת המסחר האלקטרוני; זה מתפתח כדי להציע פתרונות אריזה חכמים יותר, ברי קיימא ומושכים יותר.
 
7. תכונות אבטחה משופרות
 
עם הגידול במוצרים מזויפים, תעשיית הדפוס מתמקדת יותר בתכונות האבטחה. דיו מיוחד, הולוגרמות וטכניקות מיקרו-הדפסה הופכות נפוצות יותר. תכונות אלו חיוניות במגזרים כמו תרופות, מוצרי יוקרה ומסמכים ממשלתיים. מעבר לתכונות האבטחה המסורתיות, ישנה גם מגמה של שילוב אלמנטים דיגיטליים כמו קודי QR ותגי NFC - כפי שכבר ראינו בסעיף קודם - המציעים אבטחה ועקיבות משופרים. מגמה זו משקפת את המחויבות של התעשייה למאבק בזיופים ולהבטחת האותנטיות של המוצר, שהפכה לחשובה יותר ויותר בשוק הגלובלי. בפרט, אבטחת טכנולוגיות הענן תהיה חשובה במיוחד, עם גדילה ניכרת בהסתמכות על הענן לצרכי אחסון והדפסה. 
 
כשאנחנו מסתכלים קדימה אל 2024, ברור שתחום ההדפסה מתפתח במהירות, כאשר הוא מונע על ידי חדשנות טכנולוגית וציפיות צרכנים משתנות. חברות כמו Epson נמצאות בחוד החנית של השינוי הזה, דוגלות בקיימות, מאמצות את הדיגיטליזציה ופורצות את הגבולות של מה שאפשרי בדפוס. מגמות אלו לא רק מסתכלות לעתיד בצורה כללית יותר, אלא גם מדגישות את המחויבות של התעשייה לחדשנות, יעילות ואחריות סביבתית. עתיד הדפוס נכתב עכשיו.
הסעות ביבנה
 

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

לעוד לקוחות >>

לקוחות נבחרים

להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
אנודייז | 
שקיות נייר ממותגות 
מתקן נינג'ה לילדים 

לעוד לקוחות >>
בואו נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בואו נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>