שנת 2020 שמתקדמת במהירות לסופה מסתמנת כשנה הכלכלית הגרועה ביותר מאז השפל הגדול שהיכה בעולם בשנות ה-30 של המאה הקודמת. הקורונה השביתה שווקים, שיתקה כלכלות ומחקה עשרות אחוזים מהצמיחה במרבית המדינות. עד להשתקמות, שההערכות הזהירות מדברות שתיקח כמה שנים, עסקים מוצאים עצמם במצה של הידוק חגורה והתבוננות כלפי פנים בניסיון לבחון היכן ניתן לחסוך.
אחד התחומים בהם קרתה מהפיכה של ממש הוא בהדפסה הארגונית. אם לסכם במשפט אחד: השוק עובר לכיוון טכנולוגיית הדיו. נראה שהיצרניות, כמו גם המשתמשים, הבינו שחייב להיות שינוי. הדרישות מהמדפסות העסקיות, הארגוניות, כיום מדברות על מהירות, יעילות, עלות נמוכה של בעלות, עלות נמוכה של אדמיניסטרציה נלווית, תאימות קלה לסביבה המיחשובית וצמצום משמעותי של הנזק לסביבה. אולם לבת מצווה בפתח תקווה
חידוש משמעותי בתחום שרחוק ביום יום מהכותרות, משנה בימים אלה את תעשיית הדפוס העולמית ומוציא אט אט ל׳פנסיה׳ מוקדמת את מדפסות הלייזר של פעם. טכנולוגיית Heat-Free שפותחה על ידי חברת Epson ומשולבת כיום בקו החדש של מדפסות הזרקת הדיו העסקיות וארגוניות של החברה, מבטיחה כי המהפכה כבר כאן. Epson מדווחת על השקעה של כחצי מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות דיו חדשות ובשווקים אירופאים מסויימים, חדירת מדפסות הדיו הגיעה כבר לכ-40% מההיקף, כך על פי IDC.
״מדובר בטכנולוגיה שמצליחה לשכנע לא מעט מנהלי רכש ברחבי העולם לעבור לכיוון הזרקת הדיו״, אומר יניב אמינוף, מנהל מכירות החטיבה העסקית, הדפסה וסריקה, Epson ישראל. ״מילת קסם בעסקים כיום היא קיימות (Sustainability). השמירה על הטבע ומשאביו היא כבר חלק מתפיסת העולם והתרבות הארגונית ובנקודה זו נראה הפסידה מדפסת הלייזר בקרב... ״.
על מה בעצם מדובר? מה בבסיס הטכנולוגיה?
״בעוד מדפסת הלייזר המסורתית חייבת חימום טרם הדפסה, הפיתוח של Epson ותהליך שזכה לשם Piezo ejection, מאפשר את הזרקת הדיו ללא כל חימום, אלא באמצעות לחץ שמופעל ולמעשה ׳יורה׳ את טיפות הדיו הזעירות דרך ראש ההדפסה. התוצאה: Heat-Free צורכת פחות אנרגיה (חשמל) מטכנולוגיית מדפסות הלייזר, שכן, כאמור, אין צורך בחימום.
כך לדוגמה, לדוגמה, מדפסת Epson WF-C20590 שבליבה טכנולוגיית Heat-Free משתמשת בעד פחות 85% אנרגיה מאשר מדפסת לייזר A3 צבעונית. מעבר לכך, טכנולוגיית Heat-Free שומרת על מהירות ההדפסה. ביציאת המדפסת ממצב ׳מנוחה׳ או עם הדלקתה, היא מוכנה מייד להדפסה הראשונה. אין צורך להמתין לסיומו של הליך החימום שקורה במדפסות הלייזר. המשמעות: מי שמדפיס חוסך לעצמו ולעסק הרבה מאוד זמן המתנה מצטבר״.
וגם יש לכם סקר שתומך בהצהרות, כך הבנו...
״בהחלט. על בסיס נתונים של חברת IDC* עולה כי אם חברות וארגונים במשק הישראלי היו מחליפים את מדפסות הלייזר העסקיות במדפסות שפועלות בטכנולוגיית דיו, היו נחסכים 35,575,134 קילוואט, או בתרגום לשקלים: העסקים היו יכולים לחסוך 19,520,076 מיליון שקל!
מחקר של חברת מחקרי השוק Coleman Parkes, שנערך טרום פרוץ הקורונה, מדווח כי אצל 51% מהנסקרים דיווחו על צורך משמעותי בקיצוץ בהוצאות. וזה בדיוק התחום בו יכולה טכנולוגיית דיו להשפיע על השורה התחתונה. מדפסות הזרקת דיו פשוטות יותר מבחינה מכנית ממדפסות לייזר.
יש להן פחות חלקים נעים והן דורשות עד ל-98% פחות תחזוקת משתמש (החלק היחיד שנע במדפסת הזרקת דיו הוא ראש ההדפסה, לעומת מדפסת הלייזר בה נמצאים בתנועה לפחות 6 סטים של רולרים שלא לדבר על כך שהנייר צריך לנוע דרך מתקן ״פיוזר״ ורצועת הנעה. ככל שיש יותר חלקים זזים – כך עולה סיכון תקיעה...).
Epson מבצעת בשנים האחרונות מהלך של מעבר ברור מטכנולוגיית לייזר לכיוון טכנולוגיית דיו עסקית. ״הסגר החלקי שהוטל בלא מעט מדינות בא לידי ביטוי גם בהתאוששות של הסביבה והטבע. ההתחייבות לסביבה שחברת Epson קבעה לעצמה כיעד עיקרי, באה לידי ביטוי בתהליכי ייצור, שרשרת אספקה וכמובן בטכנולוגיה התומכת בסביבה ירוקה. טכנולוגית הדיו העסקית של Epson משתמשת בפחות מתכלים מטכנולוגיית הדפסה הלייזר, וכפועל יוצא, החברה מצמצמת את הפסולת כתוצאה משימוש בפחות מתכלים, ניהול מלאי פשוט וצמצום השבתת העבודה של משתמש הקצה.
עם תחילתה של ההתאוששות העסקית והכלכלית, חשוב שנוכל להמשיך ולשמר את המצב הזה וההגנה על הטבע. צריך לקחת בחשבון כי לעתים, שינויים, גם קטנים, בטכנולוגיה, יכולים לסייע במשימה. צמצום צריכת חשמל והפחתה בפליטת גזים לאוויר, לא רק מגנים על הסביבה אלא גם חוסכים בכסף רב – שבימים קשים מבחינה כלכלית היה יכול להביא תועלת בלא מעט מקומות״.
להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
אנודייז |
שקיות נייר ממותגות |
מתקן נינג'ה לילדים |
רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים
בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר