אקסג'ט בתלת מימד

לחברת XJet, שממוקמת בפארק המדע ברחובות ונוסדה על ידי חנן גוטהייט בשנת 2005, טכנולוגיה ייחודית (NanoParticle Jetting™) – הזרקת "דיו" - המשתמשת בננו-חלקיקים של מתכת ו/או חומר קרמי בתרחיף נוזלי, לצורך ייצור מוצרים תלת מימדיים

לחברת XJet, שממוקמת בפארק המדע ברחובות ונוסדה על ידי חנן  גוטהייט בשנת 2005, טכנולוגיה ייחודית (NanoParticle Jetting™) – הזרקת "דיו" - המשתמשת בננו-חלקיקים של מתכת ו/או חומר קרמי בתרחיף נוזלי, לצורך ייצור מוצרים תלת מימדיים (בניגוד למתחרים העובדים על בסיס "הלחמה" של אבקה). הטכנולוגיה מהווה פריצת דרך בהדפסה תלת מימדית במתכת ובקרמיקה, ומאפשרת ייצור מדויק ומלא בפרטים של חלקים מורכבים מאוד בהשוואה לטכנולוגיות הקיימות. בנוסף להזרקה של חומר ההדפסה (מתכת, או קרמיקה) 

לתמונות לחץ כאן:
XJet היא החברה היחידה שמדפיסה במתכת שיש לה חומר תמיכה נפרד שהוא מסיס.

ביולי 2018 הוענק לחברה על ידי חברת האנליסטים ״פרוסט אנד סאליבן״, פרס חדשנות על פיתוח הטכנולוגיה. 

היכולת להדפיס בדיוק רב וביעילות גיאומטריות מורכבות, הופך את הפתרונות של XJet לאידיאליים עבור תעשיית הרכב, רפואה/רפואת שינים, כלים, חלל ורובוטיקה, בהם יש צורך בחלקים מורכבים וייחודיים.  הצורך יכול להיות לעתים בייצור של חלקים בסדרות קטנות, אך גם יכול להיות תוצאה של צורך בחלק בודד (לא ניתן לייצור בתבנית), ובנוסף, יכול להיות תוצאה של צורך בחלק מאוד מאוד מורכב, למשל, על מנת לשפר יחס של חוזק חומר למשקל. 

בחברה יש כיום מעל 100 עובדים וביניהם מספר רב של בכירים ו/או טכנולוגים ממובילי תעשיית הדפוס התלת מימדי. החברה החלה באחרונה במהלכים אינטנסיביים לגיוס כוח אדם לטובת הקמת מערך הפצה גלובלי, חיזוק מערך השירות ותמיכה והיא מתכננת מעבר למשרדים חדשים, כדי לתמוך בגידול במכירות בשווקים הבינלאומיים. 

ההשקעה במהלכי הפיתוח של XJet, שהניבו לחברה מעל ל-80 פטנטים בתחומים שונים, מוערכת במעל 
ל-100 מיליון דולר בעשור האחרון. 
 
בטכנולוגיית ה- NanoParticle Jetting 222 מיליון טיפות בשנייה מוזרקות על מנת לייצר שכבות דקות ולבנות חלק תלת ממדי. המערכת שולטת בהזרקה והשמה של כל טיפה, על מנת להביא לתוצאות מדוייקות. המערכת היא בטוחה ביותר בשימוש ומאפשרת דיוק ומורכבות הדפסה שלא מוכרים בתעשייה. חומר ההדפסה מגיע במחסניות נטולות אבקה כך שניתן להפעיל את המדפסות גם בחללים משרדיים סגורים (התמיסות הנוזליות מכילות חלקיקי ננו מוצקים של מתכת ו/או של קרמיקה. בנוסף ישנה תמיסה של חומר תמיכה - חומר שמשמש לבניית תמיכות שמוסרות לאחר תום תהליך ההדפסה. הם למעשה הפיגומים של החלק הנבנה). 

המדפסת הראשונה שהשיקה XJet ב-2017 היא ה-Car, melכשמכשירים ראשונים כבר נמכרו למגוון חברות וגופים ברחבי העולם. המדפסת הראשונה שנמכרה, ה- Carmel 1400, שמיועדת להדפסת מתכת וקרמיקה, ומסוגלת להדפיס גופים בשכבות בעובי של מספר מיקרונים בודדים, ערוכה ליצירת גיאומטריות מורכבות ביותר ועם פרטים קטנים. המדפסת נמכרה והותקנה בחברת citim מקבוצת Oerlikon, חברת שירות והפקה של חלקים בהדפסת תלת מימד מהגדולות והידועות בתעשייה. השימוש המרכזי שיתבצע: הדפסה קרמית – תחום חדש יחסית. בניגוד למדפסות אחרות של חומרים קרמיים, המדפסת של XJet מצויידת במחסניות אטומות אותן טוענים לתוך המדפסת וממנה ׳מרוסס׳ טיפות נוזל אל משטח העבודה. בתהליך ייבוש מהיר הנוזל מתאדה ונשארות רק שכבות עדינות של החומר המודפס. נתון זה מאפשר הפקה של חלקים עם מורכבות גיאומטרית, כמעט בלתי מוגבלת ואיכות חסרת תחרות. זאת ועוד: בהדפסות הקיימות כיום בשוק יש צורך לאחר הדפסת החלק להסיר את התומכות המיותרות. במדפסות של XJet המבנים התומכים העשויים מחומר שפותח במיוחד על ידי החברה, מתמוססים ונעלמים בהליך קצר וקל, כשכך נחסך זמן רב בסיום ההדפסה.  

דרור דנאי, משמש כמנכ"ל תפעול , פיתוח עסקי וערוצי מכירה ושיווק  באקסג'ט. הוא בן 53, בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה ותואר שני במנהל עסקים. אב לארבע  ומתגורר בתל אביב.
דרור דנאי  מלווה את ענף הדפוס כבר 20 שנה. לפני כן עסק בפיתוח ומחקר של  אמצעי לחימה כאיש צבא הקבע.
הוא עבד בסאטיקס, בניהול קו מוצרים, מנהל מכירות באירופה, והיה שותף לפיתוח מכונת הקדם דפוס של לוטם. בשנות התשעים. אחר כך עבד באובג'קט בפיתוח מדפסת לפלסטיק, בחברת סקודיקס בתחום הפוסט דפוס, והוא נמצא באקסג'ט משנת 2014.

מה מצבו של ענף התלת מימד כיום בשוק העולמי?
" שוק התלת מימד בעולם נע סביב ה600 מיליארד דולר. על פניו בהחלט סכום עצום. אבל אם משווים את זה לכלל תעשיית הייצור העולמית, מנעלי בית ועל ספינות חלל, הרי מדובר ב10 טריליון דולר ומכאן שמבחינה גלובלית ההשפעה של ענף התלת מימד מבחינה כלכלית אינה גבוהה בכלל, ונוגעת יותר לתחומים טכנולוגיים מתקדמים, חדשניים, איכותיים, נדרשים, אבל עונים על צרכים של שוק ממוקד וספיצפי. מצד שני מדובר בציוד מאוד נדרש והכרחי בתחומים כמו רפואה, מוצרים הנדסיים מורכבים, דגמים למוצרי בית, ומכונות מתקדמות לתעשיה מכל התחומים."

מתאים לבתי דפוס להיכנס לתלת מימד?
"זאת שאלה מורכבת כי חוץ מהשם, דפוס בתלת מימד, אין ממש קשר בין דפוס לתלת מימד. ברמה הקטנה, בית דפוס קטן או בינוני יכולים בהחלט להכניס אצלם מכונות תלת מימד לייצור מוצרים מקומיים בקד"מ, הדרכה, תרגולים לימודיים ופתרונות מכניים לא מורכבים. מצד שני-בית דפוס גדול שיש לו נניח תמהיל מוצרים רחב כמו ייצור ספרים, חוברות ומוצרי קד"מ וגם פורמט רחב לסוגיו, לא יוכל לתת ללקוחות בינוניים או גדולים פתרונות של תלת מימד ולמעשה הוא יפסיד מכך. כי זה תחום שמצריך או עשיה נקודתית כמו בתי דפוס קטנים, בעלויות קטנות של מכונה ומוצרים סופיים או עסק יצרני לתלת מימד שצריך או משתמש בפלטפורמה הזאת."

מהו מגזר הלקוחות של אקסג'ט?
"יצרני רכב וחלקי חילוף מודלריים, ציוד רפואי ( כולל לצרכים של ניתוחים מורכבים מאוד), התחום הדנטלי, מוצרי צריכה לפי התאמה פרסונלית( לדוגמא נעלי ספורט לפי התאמה אישית) ועוד יצרנים מתחומים דומים."

מה היתרונות הבולטים שלכם בענף?
"א. צוות מנוסה וברמה גבוהה מאוד הכולל את טוב המפתחים והממציאים בתחומים של היי טק טכנולוגי . עבור דרך מהנדסים בכימיה, תעשיה, מכונות, אלקטרוניקה, תוכנה. עד לטכנאים בעלי יכולות מקצועיות גבוהות מאוד.
ב. טכנולוגיה ייחודית ובלתי ניתנת לחיקוי בתחום פתרונות התלת מימד לתעשיה
ג. בעלי יכולת משיכה לקהילה הפיננסית של בנקים, גופי השקעה, ומשקיעים פרטיים לתעשיה. לאור היכולת הגבוהה מאוד שלנו בפיתוח מהיר, איכותי ויעיל של מכונות המניבות תוצאות כספיות חיוביות מאוד ללקוחות."


לשם המחשה מביא דרור דנאי שלושה סיפורי צבע ייחודיים על אקסג'ט:
"היה יצרן של מכשיר רפואי יעודי לשימוש אישי  שהיה חייב לקבל מתקן מיקרוסקופי מקרמיקה לשדרוג משמעותי של המכשיר, וכיום זה נמצא בשלב מתקדם מאוד בניסויים לקראת פיתוח.
מקרה אחר היה של לקוח שהגיע לתערוכה ונדהם ממקדח שייצרנו שהיו בו 2340 חורים עם תעלת קירור ורמת צינון בדיוק של 0.2 מ"מ. ההדגמה שנעשתה שכנעה אותו באופן מיידי להפוך ללקוח שלנו
בתערוכה נוספת שהתקיימה בפרנקופרט במהלך חודש נובמבר הוצג תהליך של ניקוי חלק ממוצר תלת מימד ללא מגע יד אדם וזה הדהים לקוחות רבים ומבקרים  רבים בתערוכה."

ברמה יותר פרסונלית, מה הפיתוחים לדעתך שיכבשו את השוק בעתיד הקרוב?
" אפשרות לפיתוח של מכונית יוקרה אישית, בעלת גיר הילוכים אישי, עם חתימה בקרמיקה על הגיר.
כרטיס ביקור תלת מימד מקרמיקה, מוצרי קד"מ אישיים ,אבל באיכות גבוהה יותר ממה שיש כיום בענף בכללותו".

 

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

לעוד לקוחות >>

לקוחות נבחרים

להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
אנודייז | 
שקיות נייר ממותגות 
מתקן נינג'ה לילדים 

לעוד לקוחות >>
בואו נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בואו נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>