שמונים שנה למפעיל
חברת מפעיל חגגה השנה בשורת אירועים את שמונים שנות היווסדה. מדובר באחת החברות המובילות כיום בענף הדפוס בישראל
חברת מפעיל חגגה השנה בשורת אירועים את שמונים שנות היווסדה. מדובר באחת החברות המובילות כיום בענף הדפוס בישראל.
שלי שחר, אחת הבעלים של החברה נתנה סקירה מקיפה על חשיבות החברה ופועלה.
"עבורי, חברת מפעיל, נוגעת ברבדים כה רבים. היא נוגעת במשפחתי, בילדותי, במסלול ההתפתחות שלי, באתגרים הגדולים שחוויתי בעשייה היומיומית שלי, ברבים מהקשיים שלי, ברבות מחוויותי המקצועיות, ולמעשה היא חלק בלתי נפרד מהזהות שלי.
כשחושבים על זה רגע לעומק, 80 שנה לא הולכות ברגל. מעטות החברות שהצליחו לשרוד לאורך כל כך הרבה שנים, ולהמציא את עצמן מחדש מספר פעמים במהלך החיים. מעטות החברות שלאורך 80 שנה הצליחו לשמור על רלבנטיות עבור לקוחותיהן ולהוביל את השוק.
80 שנה של עשייה, 80 שנה של שירות, 80 שנה של הנגשת טכנולוגיות לקהל העסקי בישראל, 80 שנה שאנו מספקים שירותים לעסקים ומלווים את מדינת ישראל והמשק הישראלי לסוגיו וגווניו.
הכול התחיל בחנות לריהוט משרדי.
אז הכול התחיל בשנת 1939, כאשר סבא שלי, ד"ר אריה לאופולד צבילינגר, פתח חנות ברחוב נחלת בנימין 57 תל אביב, לריהוט ומיכון משרדי. יחד עם סבתא שלי, יהודית צבילינגר, החלו לייבא מיכון משרדי מאירופה. בנוסף , לאופולד , שהיה מסתבר יזם בנפשו, המציא מכונה מיוחדת לרישום הנהלת חשבונות, אשר נמכרה ע"י מפעיל לכל הבנקים בשילוב אספקת ניירות מיוחדים שנדרשו לתהליך ושירות לאחר מכירה.
סיור קולינרי בירושלים
שנות ה- 40 וה-50
במהלך 20 שנותיה הראשונות עסקה מפעיל בייבוא ושיווק של מיכון משרדי, כגון: מכונות כתיבה ומכונות חישוב. המוצרים המיובאים היו, כבר מהשנים הראשונות, מותגים מובילים וחדשניים כגון: מכונות הכתיבה של HERMRES ומכונות החישוב של MONROE. בנוסף, מכירת הציוד תמיד לוותה במתן שירות טכני לאחר המכירה. החברה הלכה וצמחה וגייסה עוד ועוד עובדים ולקוחות מרוצים.
שנות ה70 – ניהול משפחתי של הדור ה-2
איפשהו בתחילת שנות השבעים, עבר העסק לניהול הדור השני, אורי ויוסי צבילינגר הפכו למנכ"לים משותפים יחד עם דב קנטור, שהיה המנכל החיצוני. אפשר לספר אינספור סיפורים וזיכרונות על יוסי ואורי, אני אסכם ואומר, שלמרות שגדלו באותו הבית, כמה שונים היו השניים.
באותן השנים החלה החברה לייצג בישראל את חברת XEROX, והחלה במכירת מכונות צילום. מודל ההתקשרות של חיוב בגין פעימת מונה החל להיות מיושם בשוק הישראלי באותן השנים.
גם דב קנטור המנכ"ל היווה דמות משמעותית בהתפתחות החברה, ושמו הלך לפניו שנים רבות בתעשייה שלנו. דב הוביל את החברה להישגים וביצועים מרשימים למעלה מ 26 שנים ביחד עם אורי ויוסי. בסוף שנות ה 70 התחלנו גם לייבא מוצר חדשני דאז, פקסימיליה - שנחשב מכשיר מהפכני ושיעור האימוץ שלו בקרב עסקים היה גבוה במיוחד. החברה המשיכה לצמוח, פתחה סניפים והרחיבה את פריסתה הגאוגרפית.
שנות ה-80
בתחילת שנות ה 80, עקב מגוון מוצרים דל ומחירים יקרים שלא התאימו לצרכי השוק הישראלי, סיימה מפעיל את יחסיה המסחריים עםXerox והחלה בייצוג של RICOH היפנית והאנונימית דאז. באותה תקופה החברות היפניות היו בתקופת הזוהר שלהן ונחשבו ליצרניות האלקטרוניקה האיכותיות בעולם. במהרה תפסה RICOH מקום מרכזי בשוק הישראלי ומפעיל שוב עשתה קפיצת מדרגה והובילה את שוק מכונות הצילום בישראל עם המותג RICOH.
שנות ה-90 וההנפקה בבורסה
בשנות ה 90 התחלנו לייצג את טושיבה גם בתחום המחשבים הניידים וגם בתחום מכונות הצילום. כידוע לכם, טושיבה נחשבת לראשונה שהצליחה לייצר מחשבים ניידים מסחריים וכך נראה המחשב הראשון. ביוני 92 עשינו טוויסט מעניין והפעם לא בקווי המוצרים, אלא בהנפקת מניות החברה לציבור בהפיכתנו לחברה ציבורית שנסחרה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
החיבור לHP
עם התקדמות הטכנולוגיה וחדירה מסיבית של מחשבים לעסקים, הבנו שאנחנו חייבים לשחק גם בעולם המדפסות, ואכן בשנות ה 2000 עשינו ניסיונות רבים להיכנס לשוק המדפסות. לא כל הניסיונות צלחו עד שבשנת 2006 התחלנו בשיתוף הפעולה עם HP - שיתוף פעולה שלא היה טריוויאלי בכלל באותן השנים. HP נחשבה אז לאימת יצרני מכונות הצילום וסוג של "סדין אדום" גם בתוך החברה. בשנת 2007, שוב, כחלק מניסיוננו לקבע את מעמדנו בשוק ה IT, רכשנו את חברת א. נין נון שהייתה אחד המשווקים הגדולים והמכובדים של HP.
עם כניסתנו לעולם המדפסות, זירת התחרות שלנו התרחבה ולמעשה התמודדנו גם מול המתחרים המסורתיים וגם מול מתחרים חדשים, נציגי חברות המדפסות. שוב נדרשנו לבדל את עצמנו ולייצר ערך עבור לקוחותינו, ואז הצגנו לשוק את תפיסת ה TOTAL OFFICE SOLUTION - - תפיסה שנותנת ללקוח מענה כולל לצרכי ההדפסה וניהולה תוך דגש על חיסכון בזמן ובעלויות.
בשנת 2009 נפטר בטרם עת, אבי, יוסי צבילנגר ז"ל. אבי, אהב את החברה והאמין בה גם בימים לא פשוטים. מפעיל הייתה מפעל חייו, הוא השקיע ימים ולילות בעבודה וההיכרות שלו עם הפרטים הייתה כמעט הזויה. החלום שלו היה שהעסק ימשיך גם לדור השלישי ואכן לאחר פטירתו המושכות עברו אל גיא ואליי.
מעבר לניהול של הדור ה- 3
המעבר לדור השלישי גם כן היה מאתגר הן מסיבות אובייקטיביות והן מסיבות סוביקטיביות. ההחלטה המשמעותית ביותר שקיבלתי בסוף שנת 2009 כשנכנסתי לנעליו של אבי, הייתה שהמשימה החשובה ביותר שלי היא לפתח לחברה מנועי צמיחה שיאפשרו גיוון מקורות ההכנסה.
ואכן בעשור האחרון, היינו עסוקים בבניית אסטרטגיית צמיחה לחברה, דרך הקמת חטיבות הדפוס המקצועי, הרחבת סל פתרונות המחשוב שלנו, הקמת חטיבת התלת ממד ובידול מעמדנו בתחום ההדמיה בתור VALUE ADDED PARTNER, דרך מחלקת הפתרונות שלנו. שיעורי הצמיחה שהצלחנו להשיג בשנים האחרונות, אינם דומים לביצועים של המתחרים שלנו ובהחלט ראויים להערכה רבה. אנו פועלים בתעשיות בוגרות, תחרותיות ורוויות, וצמיחה בתנאים אלו אינה טריוויאלית.
בפריזמה רחבה, אני סבורה שאנחנו חברה מיוחדת במינה. מצד אחד הצלחנו לאורך השנים להשתנות ולשמור על פורטפוליו מוצרים איכותי ועדכני, ומצד שני שמרנו על ערכים מסוימים לאורך כל שנות קיומנו - ערכים של: יושרה, הגינות ומשפחתיות.
כשמסתכלים לאחור יש כמה מאפיינים שמייחדים אותנו מיום היווסדנו:
• אופי משפחתי ואינטימי, עם עובדים מחויבים ואיכותיים.
• ניהול מקצועי ע"י מנכ"ל שאינו מבני המשפחה. לאורך כל שנות קיומה של החברה תמיד היא נוהלה ע"י מנכ"ל חיצוני, החל מדב קנטור שהוביל את החברה במשך 26 שנים, דרך בלפור מור, שהוביל אותה 6 שנים, ומאז מוביל אותה רז דרבי להישגים משמעותיים.
• מיקוד בלקוחות עסקיים
• היכולת להמציא את עצמנו מחדש, ולהביא לשוק העסקי את המוצרים הטכנולוגיים ביותר והרלבנטיים ביותר לצרכים המשתנים.
העתיד עוד לפנינו
אבל כל זה היסטוריה. היכולת שלנו להמשיך ב 80 שנה הבאות, ולהגיע לשיאים חדשים תלויה ביכולת שלנו להמשיך להשתנות ולהתאים את עצמנו לעולם המשתנה ולצרכים המשתנים של לקוחותינו, וביכולת שלנו לפתח, לקדם ולשמר את העובדים המחויבים והאיכותיים שלנו.
היכולת שלנו להמשיך להוביל ולצמוח בשנים הבאות תלויה גם ברמת השירות שנעניק ללקוחותינו ובמצוינות התפעולית בה נפעל , תוך שמירה על ערכים של יושרה, כבוד, הגינות ומקצועיות, הן כלפי עובדנו, והן כלפי לקוחותינו וספקנו.
יש לנו תשתית יוצאת דופן של עובדים ותיקים וחדשים, לקוחות המובילים את המשק הישראלי וספקים אשר רואים בנו שותפים אמתיים לדרך. ההצלחה שלנו תלויה ביכולת שלנו לעבוד בשיתוף פעולה, ביכולת שלנו ללמוד מטעויות ולדאוג שלא יישנו, וביכולת שלנו לעבוד בסנכרון ובפרגון הדדי.
אני גאה בחברה, גאה במיצוב שלנו בשוק, גאה בערכים לפיהם אנו פועלים וגאה בביצועים העסקיים. יש עוד הרבה מה לשפר ולשנות, אבל אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה....
העובדים על המחויבות וההשקעה, על הבחירה שלכם מדי בוקר להיות חלק מהעשייה שלנו. שתהיה שנת 80 מוצלחת וכיפית.
מנכ"ל החברה ,רז דרבי, דיבר על פעילותה המסחרית והעסקית של מפעיל כיום. הוא בן 50, משמש כמנכ"ל מפעיל מזה 7 שנים. הוא נשוי+4 , טייס קרב בדימוס. מהנדס תעשיה וניהול במקצועו. עובד כמפעיל עשר שנים.
מפעיל מעסיקה כיום 240 עובדים, ויש לה 4 סניפים בכל רחבי הארץ( חיפה, ירושלים, באר שבע, אילת). החברה נמצאת בבעלות פרטית של משפחות שחר ווילינגר.ץ
"מפעיל כיום היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום הדפוס לסוגיו".
למה הכוונה?
"אנחנו בעלי נתח שוק משמעותי בתחום הדפוס הארגוני, ומייצגים חברות כמו HP, ריקו ,טושיבה. הדפוס הארגוני, הכוונה זה מדפסות משרדיות, חומרות שונות ועוד. מגזר הלקוחות שם כולל לקוחות גדולים, בינוניים וקטנים החל ממוסדות ציבור וממשלה וכלה בעסקים קטנים. הפלח הזה מגובה במערכת תמיכה טכנית הכוללת שבעה אנשים.
התחום הנוסף הוא הדפוס המקצועי, הכולל מדפסות ייצור תעשייתי של ריקו, פורמט רחב של HP, מערכות הכנה להדפסות הנדסיות והדפסות שילוט של חברת קונטקס. בפלח השוק הזה, אנחנו למעשה מובילים באופן בלעדי בתחום ההדפסות ההנדסיות באמצעות מדפסות הפורמט הרחב של HP. מגזר הלקוחות שלנו בתחום כולל לקוחות גדולים, בינוניים, קטנים. בתי דפוס, מכוני העתקות ויצרני שילוט רחב מכל רחבי הארץ. בתחום הזה עומדים לרשות הלקוחות שישה אנשי תמיכה טכנים ,מקצועיים, מיומנים וברמה טכנית גבוה מאוד.
התחום השלישי הוא הדפסת תלת מימד. במסגרת הזו שבה אנו בין המובילים בשוק הרחבנו לאחרונה את הפתרונות האפשריים אל מעבר לייצור הפרטני להדפסה מקצועית בקנה מידה רחב יותר הכוללים גם יצרנים תעשייתיים שונים בתחומים טכנולוגיים מובילים,כולל גם רפואת שיניים ועוד.
מה היתרונות המובהקים שלכם?
"אנחנו מספקים פתרונות טכנולוגיים לעסקים שונים ותחומי עיסוק שונים. אנחנו חברה בעלת שם מצוין בעולם הדפוס הישראלי. כאשר כל זה משולב בתפיסה ניהולית נכונה, באסטרטגיה מובנית. במוצרי פרימיום ומותגי פרימיום. היכולת העיקרית של מפעיל היא במיפוי צרכי לקוח. מפעיל מסוגלת כיום לספק מענה של צמיחה מטיבה לעסקים שונים עם כל מגוון הפתרונות השונים שלה תוך כדי מתן אפשרות להרחבת סל המוצרים ללקוחות שלנו. עם יכולת להבטיח מחד את שימור הקיים ועם יכולת ומתן פתרונות לעתיד לבוא בעבור הלקוחות. אלו הם החוזקות המשמעותיות ביותר שלנו והם ימשיכו ללוות את ענף הדפוס הישראלי לשגשוג והצלחה עוד זמן רב".